Veel bezoekers op je website is natuurlijk leuk maar aan enkel bezoekers heb je niets. Je moet ervoor zorgen dat zij ook daadwerkelijk klant worden. Wij helpen je hierbij door je website te optimaliseren voor conversie. Dit betekent dat we een zo hoog mogelijk percentage van je bezoekers tot klant of lead maken. Dit doen we vanuit een strategie. We zorgen voor een optimale site structuur, overtuigende pagina’s en de juiste calls-to-action.
Conversieoptimalisatie

Hoe doen jullie dat?
Onze aanpak voor conversieoptimalisatie
Het belang van conversieoptimalisatie mag duidelijk zijn. Wanneer een hoog percentage van je bezoekers converteert is een klik meer waard en verhoog je de effectiviteit van je marketing. Natuurlijk beginnen we bij de basis: de huidige cijfers van jouw website. Vanuit een grondige nul- meting brengen we de pijnpunten in kaart en maken we een roadmap voor optimalisatie.
01. Nul-meting
We nemen je cijfers grondig door en kijken naar het gedrag van de bezoekers op je website. Daarnaast brengen we de prestaties van individuele pagina’s en de effectiviteit van je huidige calls-to-action in kaart.
02. Concurrentie onderzoek
We bekijken een aantal van je belangrijkste concurrenten en welke pagina’s voor hen belangrijk zijn. Op basis van deze inzichten in combinatie met de nul- meting maken we een roadmap.
03. Roadmap
We hebben de pijnpunten in kaart en leggen een plan van aanpak op basis van prioriteiten aan je voor. Samen met jou bepalen we KPI’s. We laten je zien hoe we dit willen bereiken.
04. Instellen meting
Om de conversieoptimalisatie succesvol te maken is het belangrijk dat alle data perfect in kaart is. We stellen de juiste conversiemetingen in binnen Google Analytics en andere tools. Zo monitoren we het effect van de aan te brengen wijzigingen.
05. Optimalisatie
We passen de website aan en houden per wijziging de diverse indicatoren scherp in de gaten. We vergelijken de nieuwe data met die van de oude situatie zodat we zeker weten dat de wijzigingen daadwerkelijk het gewenste effect hebben gehad.
06. Rapportage en feedback
Maandelijks houden we je up-to-date middels een uitgebreide rapportage en overleggen met jou over de te nemen stappen. Per te optimaliseren punt herhalen we de laatste drie stappen.
Case
Hoe we conversies optimaliseren voor Matrabike
Zien hoe we dit doen? Bekijk onze case van Matrabike waarin we voortdurend streven naar het maximale aantal conversies.

Conversieoptimalisatie door Fellowfish
Dit kan je verwachten
Een open en informele sfeer, maar een professionele aanpak. We houden graag nauw contact met onze klanten zodat we beiden weten dat we op de goede weg zijn. Fellowfish is een no-nonsense bureau. Samen met jou werken we aan optimaal resultaat uit online marketing. Geen uurtje factuurtje maar samenwerken richting een gezamenlijk doel.
Waarom conversieoptimalisatie?
Wanneer je website niet optimaal converteert zal je zien dat je online marketing campagnes al snel meer kosten dan ze opleveren. Elke websitebezoeker is een potentiële klant. Het is dus belangrijk om hier het maximale uit te halen.
Kunnen jullie mijn huidige situatie in kaart brengen?
Jazeker! Natuurlijk is het belangrijk de partij te vinden die bij je past. Daarom bieden wij altijd een gratis adviesgesprek waarin we kijken naar je huidige situatie en op basis daarvan advies geven.
Klanten geven ons een:

“Eerder nam ik afscheid van 5 online marketingbureaus die onvoldoende bijdroegen aan de groei van mijn bedrijf. De samenwerking met FellowFish sinds begin 2019 is dan ook een hele verademing..”
Chris van RijnMede - Eigenaar | Van Rijn Tuinoplossingen
“Fellowfish heeft in een korte tijd weten te bereiken wat de gemiddelde adwords specialist van zou dromen. Door een heldere en aandachtige aanpak hebben wij grote stappen gemaakt in het toch wel complexe web van adwords.”
MeesEigenaar | Plukkup
“Fellowfish heeft ons fantastisch geholpen bij het vinden van (potentiële) klanten, met goede, snelle en to the point adviezen en een heldere en effectieve visie op online marketing. Exact wat wij zochten.”
Ruud HendrikxEigenaar | Fair Leadership Company
Gratis en vrijblijvend marketingadvies?
We bekijken vooraf je site en andere tools en geven je advies op maat. Geen standaard rapportage maar tips toegepast op jouw bedrijf.
- Advies op maat, dus geen standaard rapportage
- Adviesdocument én videocall
- Praktische tips en takeaways
- Gratis en vrijblijvend
Zij gingen je voor








